PureVent

PureVent 2.0 je radikalen nov pristop k čiščenju plinov, odzračenih iz okrova ročične gredi motorja, s pomočjo centrifugalne separacije, ki odstranjuje oljno disperzijo in druge delce ter pomaga zaščititi okolje.

PureVent 2.0油气分离器-Oil and gas separator

 Približno 3500 m³ mazalnih olj se vsako leto spusti v oceane po vsem svetu, saj plini iz okrova ročične gredi, ki vsebujejo oljno disperzijo iz pomorskih dizelskih motorjev, uidejo v ozračje neprečiščeni. Ta oljna disperzija lahko v obliki aerosola po zraku potuje zelo daleč, preden se kapljice končno odložijo v morje – ali na kopno ‒ to pa predstavlja onesnaženje. 

Čeprav obstajajo strogi predpisi o izpuščenem olju v kalužni vodi, za zdaj še ne obstajajo omejitve glede izpusta olja, ki nastaja pri odzračevanju okrova ročične gredi, v morje. Izpušne emisije iz teh motorjev so običajno glavna skrb, vendar pa plini iz okrova ročične gredi še vedno predstavljajo pomembno okoljsko in zdravstveno vprašanje. Plin iz okrova ročične gredi je veliko manj razredčen in lahko povzroči visoke koncentracije olja na omejenih območjih. Oljna disperzija lahko umaže tudi prostore za motorje na ladji, krov in območja v bližini prezračevalnih odvodov. To je na primer na krovu ladij križark izjemno nezaželeno. 

PureVent 2.0 predstavlja radikalen nov pristop k čiščenju plinov iz okrova ročične gredi v obratih z veliko kapaciteto. Ker je bil zasnovan posebej za uporabo s pomorskimi dizelskimi motorji ter generatorji v elektrarnah, tehnologija PureVent uporablja visokohitrostno centrifugalno separacijo za ločevanje oljne disperzije in drugih delcev iz plina, izpuščenega iz okrova ročične gredi motorja. Separirano olje je celo mogoče dati v ponoven obtok za uporabo kot mazivo.

Učinkovitost čiščenja je tudi do 99,9-odstotna pri zmogljivosti 40 m³/h in 98,5-odstotna pri 150 m³/h. Te vrednosti zmogljivosti ne dosega nobena obstoječa tehnologija – tradicionalni cikloni, zračne pasti in filtri ne zagotavljajo zadovoljivih rezultatov.

Kako deluje

Čiščenje plina iz okrova ročične gredi s pomočjo visokohitrostnega centrifugiranja

PureVent za odstranjevanje oljne disperzije, saj in vsega nezgorelega goriva iz plina iz okrova ročične gredi uporablja visokohitrostno centrifugiranje. To načelo je podobno tistemu, ki se uporablja pri enotah Alfa Laval Alfdex, ki so že od leta 2002 nameščene na dizelskih motorjih tovornjakov in avtobusov.

Separacijska enota PureVent je kompaktna enota, ki obsega 185 zloženih rotirajočih diskov iz posebnega kompozitnega, lahkega polimera, ki jih obdaja ohišje iz aluminija. Zložene diske poganja električni motor. Neočiščen plin iz okrova ročične gredi vstopi na dnu separatorja in gre nato v komplet zloženih rotirajočih diskov. Centrifugalna sila potisne vse olje ali saje navzven med posameznimi diski, tako da se nabirajo na notranji strani ohišja kompleta zloženih diskov. Tako ostane zrak, ki je praktično brez olj in ga je mogoče odgovorno spustiti v ozračje. 

Da se doseže dodatne prednosti za okolje, je zbrano olje mogoče recirkulirati skozi separator ter ponovno uporabiti v sistemu za mazanje motorja. Če pa je to bolje, pa ga je mogoče izpustiti za uporabo v ladijskih sežigalnicah ali hraniti za kasnejšo odstranitev.

V dizelskem obratu ali standardnem obratu s plinskim motorjem se očiščen zrak, ki ga proizvede enota PureVent, običajno sprosti neposredno v ozračje. Vendar pa ga je v plinskem motorju mogoče tudi usmeriti v turbopuhalo motorja. S takšnim zaprtim sistemom je mogoče izboljšati ter obvarovati zmogljivost motorja, saj se tako zmanjša tveganje mašenja turbopuhala ali nabiranja olja v hladilniku polnilnega zraka. Najpomembneje je, da se je mogoče z zaprtim sistemom odzračevanja okrova ročične gredi znebiti vseh emisij plinov iz okova ročične gredi.